måndag 31 januari 2011

Varning för MegaGnäll

År 2007 kom du in i mitt liv oinbjuden.
Du gjorde mitt liv till ett rent #%¤# ,
du drabbade inte bara mig utan mina nära och kära fick se
mig brytas ner och bli svag.

Men jag var stark och kämpade med näppar och klor för att
du inte skulle få ta över mitt liv.
Jag bekämpade dig med operation,
med cellgifter och
med strålning.
Men du har funnits kvar i mitt medvetande hela tiden,
och jag kämpar dagligen med att inte låta rädslan ta överhanden.
För jag vill leva, vill vara nära de som är mina kära och
finna glädje i både stora och små saker.

Nu ber jag dig, håll dig borta från mig:
I dag hatar jag dig mer än nånsin BRÖSTCANCER.

Ännu en gång sätter du käppar i mitt liv...
Behöver jag säga att jag hatar dig,
jag vill verkligen inte ha dig i mitt liv.

Nåt jag däremot vill är att ha hälsan
och förbättra min hälsa.
Ett led i detta var att göra GBP operationen...
Och helt från ingenstans kommer du och försinkar denna chans.

Jag trodde jag hade läst på om allting ang GBP och att
jag i dag skulle få min op dag.
I dag fick jag veta att det finns en 5 års regel för cancer patienter...
5 ÅR

Jag höll på och bryta i hop, men behöll mitt lugn hos läkaren.
Hans såg nog min förtvivlan och lovade samarbeta med min
onkolog för att se om det trots allt kan operera mig så fort som möjligt.
Men jag har inga större förhoppningar om det... vet ju hur
min cancerdiagnos ser ut.

SKIT, SKIT, SKITSJUKDOM

Så himla ledsen i dag bara...
kanske känns det bättre när jag har sovit på saken.

I morgon kommer sonen hem så tills dess måste jag
mobilisera lite styrka.

2 kommentarer:

  1. Massa kramar till dig. Jag håller både tummar och tår att du snart blir godkänd. KRAM

    SvaraRadera
  2. Fy vad ledsen jag blir för din skull :-(

    Inte nog med att cancern hittat till dig. Ska den även få hindra dig i detta, att få göra op och inom kort bli lättare, må bättre och få ett bättre liv.

    För visst är det så att övervikt/fetma ökar riskerna för cancer dessutom?

    Det blir ju ett moment 22.

    Förstår verkligen att du är förtvivlad.

    ps. Jag hittade hit via viktop. Är precis i början av min resa. Dvs jag har inte ens vågat mig till läkaren ännu för jag är så rädd att bli nekad. har dock tänkt allvarligt på op i 3 år nu.

    Tröstkramar till dig (Ango på viktop)

    SvaraRadera